Instagram

poniedziałek, 4 czerwca 2012

zakupy w TK Maxx

To sklep pełen inspiracji, porządnych marek, dobrych jakościowo produktów w stosunkowo niskich cenach. Rzeczy, które można tam znaleźć są zgodne z obecnymi trendami.

Bluza mojej ulubionej marki dzienno-sportowej.
Sklep jest podzielony na strefy, które mogą  różnić się w zależności od konkretnego miejsca.
Na poszczególnych działach można znaleźć:
  1. torebki
  2. inne akcesoria ( paski, portfele, kapelusze,apaszki, szale, okulary)
  3. kosmetyki ( można tam także znaleźć perfumy, akcesoria, sprzęt elektroniczny )
  4. odzież młodzieżową ( niezbyt znanych marek)
  5. drobny sprzęt i ubrania sportowe
  6. produkty sezonowe ( np. latem są tam stroje kąpielowe, kapelusze, filtry p/słoneczne, klapki )
  7. odzież damską: bluzki, spódnice, sukienki, spodnie, okrycia wierzchnie ( wśród, których można znaleźć te z najlepszych marek)
  8. bieliznę ( + skarpetki, rajstopy, szlafroki)
  9. buty ( damskie, męskie, sportowe )
  10. walizki, torby podróżne
  11. przy kasie: książki, produkty spożywcze, drobne artykuły użytkowe
  12. odzież męską ( akcesoria, bieliznę, ubrania dzienne, sportowe i eleganckie )
  13. meble
  14. produkty do domu, ogrodu (sprzęt kuchenny, zastawę stołową, akcesoria łazienkowe)
  15. akcesoria dla zwierząt
  16. produkty dla dzieci ( ubrania, zabawki)
  17. drobny sprzęt elektroniczny + akcesoria
Sportowa koszula z tańszej linii Ralpha Laurena.

Mnogość rzeczy, które tam się znajdują może sprawiać wrażenie chaosu jednak znając układ sklepu i wiedząc, co chcemy kupić, łatwiej jest  się odnaleźć i znaleźć to czego się szuka.
Produkty w TK Maxx są każdego dnia dokładane ( w wyniku dostawy lub rotacji spowodowanej np. zwrotami ). Jeżeli nam się coś spodoba należy kupić to od razu, ponieważ trzeba liczyć się z tym, że jeżeli wyjdziemy ze sklepu i wrócimy tam za kilka godzin lub na drugi dzień naszego wymarzonego produktu już najprawdopodobniej nie będzie.
Produktów nie można odkładać. Można jednak je bez żadnego problemu zwracać, wraz z paragonem i nienaruszoną metką.
Dostępne marki są bardzo zmienne, np. jednego dnia może być cała najnowsza kolekcja DKNY, a następnego będzie bardzo dużo ubrań firmy Esprit. Tak samo jest z kosmetykami i innymi akcesoriami.
Oczywiście w sklepie zazwyczaj nie ma pełnych rozmiarówek.

Moja ulubiona letnia spódniczka.

Przykłady ciekawych  rzeczy, które można tam znaleźć: 
(idąc działami)
  1. torebki skórzane bardzo dobre jakościowo, głównie w cenach 150-250 zł ( trzeba jednak samemu rozróżniać je od artykułów skóropodobnych, ponieważ często nie ma stosownych oznaczeń)
  2. skórzane paski w promocji można kupić już za ok. 10 zł. Jest wiele portfeli znanych marek: Samsonite, Fossil, Juicy Couture i in. Często można znaleźć piękne jedwabne chusty, np Versace.
  3. bardzo dużą zaletą jest to, że można napotkać marki, które nie są ogólnie dostępne na polskim rynku, np Burt's bees. Perfumy są tańsze niż te dostępne w sklepach internetowych.
  4. ten dział omijam i właściwie tylko na promocjach warto kupić tam rzeczy za ok. 10-15 zł za sztukę.
  5. dostępne są produkty firmy Nike czy Calvin Klein.
  6. dostępne są filtry L'oreal, okulary Calvina Kleina można kupić za ok. 120 zł.
  7. najbardziej lubiany przeze mnie dział, gdzie można znaleźć ciuchy następujących marek: Michael Kors, Calvin Klein, Polo Ralph Lauren, Esprit, Versace, s'Oliver, Diesel, Bench  i in.
  8. jeżeli lubicie bieliznę Triumph, na pewno będziecie też zadowolone z  bielizny DKNY. Koszt góry to ok. 60 zł.
  9. można znaleźć popularne Emu, czy kalosze Hunter (oczywiście ok. 60% tańsze niż normalnie). Można natrafić na buty trekkingowe Timberland za 60 zł.
  10. głównie można tam znaleźć produkty Samsonite i Calvin Klein
  11. można tam znaleźć np. trudno dostępne w Polsce trufle, czy dobre jakościowo herbaty. Także ciekawe książki anglojęzyczne o różnej tematyce, cenowo nieporównywalne do tych z księgarni językowych, świece Yankee Candle.
  12. tutaj można znaleźć produkty: DKNY, Fossil, Diesel, Camel active, Everlast i in.
  13. często drewniane, o ciekawym designie.
  14. polska porcelana, lustra, akcesoria Jamie Oliver'a, obrazy, lampy, ramki, oryginalne figurki do ogrodu, patelnie, garnki mniej znanych, ale bardzo dobrych firm, np. włoskich, ale także bardziej znanych np. Cilio,  skóry (które akurat nie należą do tanich), dywany, koce, ręczniki (często marek, które produkują rzeczy do hoteli)
  15. budy, zabawki, smycze
  16. przy kupowaniu zabawek gadających, np. firmy Fischer Price trzeba wziąć pod uwagę to, że mówią tylko po angielsku ;)
  17. akcesoria do laptopów, ipodów, itp.
Metka od bardzo klasycznego trencza z odpinanym kapturem i ciepłą ( m.in. wełnianą) dopinaną podszewką.

Jak robię zakupy w TK Maxx?

  • robię sobie listę rzeczy, które potrzebuję
  • jeżeli chcę kupić, np. tylko bluzkę to idę na dział z bluzkami
  • przeglądam pobieżnie wszystkie wieszaki, zwracając głównie uwagę na rozmiar, metkę ( bo świadczy o jakości), kolor i ogólny krój
  • jeżeli coś mi wpadnie w oko wrzucam do koszyka, na tym etapie nie przyglądam się rzeczom bardzo dokładnie, więc idzie to dosyć szybko
  • następnie idę do przymierzalni. Niestety można naraz brać tylko 6 rzeczy, więc najlepiej być z kimś, kto będzie nam  wymieniał rzeczy na nowe
  • to w przymierzalni patrzę na cenę, oceniam jakość rzeczy i dokonuję ostatecznego wyboru. Zestawiam rzeczy ze sobą i kupuję te, które już do czegoś mi pasują. 
Skórzane jazzówki kupione za ok. 70 zł.

  Na  co należy zwracać uwagę przy zakupach?

  • na pewno na marki. Trzeba znać te najlepsze, również te, które są dobre, ale niedostępne w Polsce, bo takich jest najwięcej. W TK Maxx są również marki nieznane, które stylizują się na te z wyższej półki, np. Juicy Calture zamiast Juicy Couture, Jobis! zamiast Joop!.
  • kupując kosmetyki należy zwracać uwagę na to czy są dokładnie zamknięte, czy mają dodatkowe zabezpieczenia gwarantujące, że nikt wcześniej ich nie otwierał. Niestety takich produktów jest mało. Należy też uważać na testery, które nierzadko są dostępne, np. z firmy Calvin Klein.
  • rozmiary bielizny mogą się różnić od tych ogólnie dostępnych w naszych sklepach.
  • należy sprawdzić, czy na metce jest oznaczenie: ich cena. Jeśli jej nie ma, to cena produktu nie różni się znacznie od ceny rynkowej i najczęściej nie warto go kupować.
Koszula Gasa kupiona na przecenach za ok. 10 zł.

Warto wejść na oficjalną stronę sklepu, na ich facebooka, zamówić Newsletter. Będziecie wtedy informowani o dostawach, promocjach. 2 x w roku organizowana jest totalna wyprzedaż. Ceny z dnia na dzień spadają i pod koniec wyprzedaży można kupić rzeczy za 2-15 zł, które nadal są dobre jakościowo.
W sklepie można również zakupić karty podarunkowe. To bardzo dobry pomysł na prezent :)


Przykład jak spadają ceny na promocjach :)


23 komentarze :

  1. Jeszcze nigdy tam nie byłam, muszę odwiedzić :P
    Faktycznie, totalna wyprz !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzadko w Polsce spotykana ;)

      Usuń
    2. Jest w Polsce kilka TK Maxxów, nawet ostatnio otworzyli w Centrum Janki w Warszawie :) jeszcze nie byłam, ale podobno warto odwiedzić! na pewno się wybiorę ;)

      Usuń
  2. dzięki Ci za ten post!
    Uświadomiłam sobie chyba właśnie dlaczego udało mi się upolować tam ostatnio buty. Weszłam, od razu skierowałam się do działu z butami, wiedziałam dokładnie czego szukam i tylko tego wypatrywałam na półkach, i oto, mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jestem otwarta na propozycje postów z ciekawymi tematami :)

      Usuń
  3. Bardzo konkretny i naładowany informacjami post, a przy tym równie inspirujący;) Takie właśnie posty chciałabym znajdować na każdym blogu:)

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ten sklep chyba widze podobnie jak TY :) zawsze z czyms stamtad wyjde :) uwielbiam go za jeansy tommiego hilfighera za ok 149zł, uwielbiam niektore kosmetyki (tigi do wlosow), bielizne :) baaardzo lubie ten sklep:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię TK Maxxa za drobiazgi do wystroju domu, za notesiki i świeczki :)

      Usuń
  5. fajny artykuł, ja w tk Maxx kupuję tylko buty i skarpetki, i jakies gadżety, nie jestem osobą szalejącą na punkcie metek dlatego nei kupię koszulki za 60 pln nawet jezeli jest znanego projektanta. Ale buty to juz inna historia, moje muszą być wygodne i ładne a tylko tam takie znajduje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a kosmetyki przestałam kupować, bo wszytkie sa przeterminowane!!! Sprawdziłam parokrotnie indeksy i kazdy byl przeterminowany minimum 3mc, tłumaczą się, że kosmetyk nie otwarty nawet po dacie ważności utrzymuje świeżość po otwarciu do 6mc. masakra

      Usuń
    2. Ja cenię ubrania za jakość, nie za metkę. Nie ośmieliłabym się użyć stwierdzenia, że wszystkie, bo moje na pewno nie były. Zawsze patrzę na datę przydatności przed zakupem.

      Usuń
    3. to w krk, wszytko po kolei co podniosłam było przeterminowane, może teraz się zmieniło, ale nawet juz nie chcę kupowac, chodze tam tylko wąchać.
      Co do jakości to się zgodzę, ale nie dam za nią więcej niż przyzwoita cena. Na buty jak widzisz nie poskąpię, i na spodnie, mam długie nogi więc jak dorwę, na długośc dobre spodnie to kupię nawet za 250,- ALE TYLKO SPODNIE.
      A mam pytanie masz dla laika radę jak odróżnić prawdziwą skórę od sztucznej, chodzi mi o torebki

      Usuń
  6. Ja się z reguły po tym sklepie miotam jak szalona, a potem ostatecznie ląduję w dziale z wyposażeniem do domu i wychodzę np z kolejnym kubkiem albo zestawem ręczników :) Z ubraniami gorzej, chociaż parę razy udało mi się kupić coś fajnego.

    I zgadzam się, że jeśli coś nam się spodoba, to nie ma na co czekać i się zastanawiać, bo w ten właśnie sposób sprzątnięto mi sprzed nosa cudowną świeczkę o jakimś zimowym zapachu (nigdy więcej takiej już nie znalazłam) i genialną skórzaną torbę :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym się tam wybrała, ale niestety u mnie w pobliżu go nie ma :<

    Dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe i przydatne informacje, szkoda tylko że u mnie nie ma Tk maxxa :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie byłam w tym sklepie ale może czas to zmienić, podajesz naprawdę masę fajnych informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sklep jest spoko, ale trzeba uwazac, bo niektore ceny wcale nie sa takie niskie ;) czasami takie jak w normalnym sklepie lub wyzsze ;) Ale fajen wyprzedaze tez sie zdarzaja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne , wszędzie trzeba sprawdzać ceny :) ale ważne, że w ogóle mamy możliwość robić zakupy w tym sklepie :D

      Usuń
  11. Pierwszy w 2017! :D Ja generalnie wpadłem, żeby polecić okularki Calvin Klein z galeriawidzienia pl :D Świetne są ^_^

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem pod wielkim wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń