Instagram

środa, 13 czerwca 2012

Skóra to, czy nie?

Zasady odróżniania torebek ze skóry naturalnej od tych ze skóry ekologicznej:


Zasada podstawowa: torebka ze skóry naturalnej zawsze będzie miała lepszą jakość wykończenia

  1. Należy ocenić zapach, ciężar i dotyk torebki:
  • skóra naturalna:
- ma specyficzny zapach
- jest cięższa od skóry ekologicznej
- ma większą plastyczność (2 i 4)

      2.  Zwrócić szczególną uwagę na drobne elementy wykończenia:
  • skóra naturalna:
- brzegi skóry będą zawinięte i przyszyte (1), nigdy nie będą laminowane sztucznym tworzywem (5)


- przy łączeniach, często na rączce, można dostrzec jednolitą warstwę skóry (3), a nie wielowarstwowy, rozwarstwiający się materiał (6)


  • skóra ekologiczna
- na łączeniach widoczne są elementy ze sztucznego tworzywa (5)


 - zauważyć można wielowarstwowość użytego materiału przy uchwycie do suwaka (6)


     3.  Warto przed zakupem sprawdzić, czy dotąd nieznana nam firma na pewno zajmuje się produkcją galanterii skórzanej.

14 komentarzy :

  1. hej;) mam wielką prośbę pomóż mi i wejdź w ten link a następnie połącz się przez facebook'a, ;)(prawy górny róg)
    http://shinybox.pl/?ref=f3a4732
    z góry dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no właśnie jakoś nie mogę się przekonać do skóry ekologicznej. Niestety torebki z niej mam, bo są tańsze, no ale to nie ta jakość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Torebki ze skóry naturalnej są trwalsze i ładnie się starzeją :)

      Usuń
  3. genialny post! dzięki wielkie za niego ! tylko jeszcze raz mogłabyś wytłumaczyć wielowarstwowość i różnicę miedzy naturą a ekologiczną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał, który nazywamy skórą ekologiczną nie stanowi na przekroju jednej warstwy, ale jest zbudowany z kilku warstw, które jeśli nie zostaną zlaminowane, to się od siebie odróżniają. Widoczne jest to na ostatnim zdjęciu bardzo dobrze :) Użyte są tam min. 2 materiały. Jeden, grubszy, jaśniejszy: wewnętrzny i drugi zewnętrzny: cieńszy, ciemniejszy (czarny) na zewnątrz, z białą stroną wewnętrzną.

      Usuń
    2. kurde nie widzę, a może w paintcie zrobiłabyś strzałki i kółka na, który obszar trzeba patrzeć?

      Usuń
    3. Oznaczenia dodane :) Skóra naturalna się nie rozwarstwia. Zazwyczaj na zewnątrz jest gładka, a od wewnątrz szorstka.

      Usuń
    4. o widzsz na tym zdjęciu szukałam i szukałam na co mam patrzeć teraz wszytko jasne, dzięki za poradnik !!!! juz będę wiedzieć co skórą jest. Świetnie wszytko wytłumaczyłaś.

      Usuń
    5. no to się cieszę, że w końcu pomogłam :) Na przyszłość będę pamiętać o oznaczeniach :)

      Usuń
  4. najłatwiej przekonać się patrząc na cenę, skórzane torby sa droższe,
    dobry sprzedawca powinien rzetelnie poinformować jaki to materiał,
    skóra w dotyku ma strukturę mięsistą
    jednak cena będzie wyjściowym punktem - no chyba ze mamy do czynienia z secondhandem

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie doczytałam "Komentarze z promocją/reklamą stron personalnych będą kasowane." a ja tutaj trafiłam przez taki właśnie komentarz z ładnie zakamuflowaną reklamą od natchniona.pl
    nie ładnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie komentarze z linkiem do stron oraz z prośbą o wzajemną subskrybcję/komentarz są przeze mnie kasowane. Wszystkie inne konstruktywne komentarze są u mnie mile widziane :)

      Usuń