Instagram

piątek, 1 czerwca 2012

glinka Ghassoul

Pochodzi z Maroka. Jest bogata w makro- i mikroelementy. Ma działanie oczyszczające, nawilżające i ujędrniające. Może być stosowana przez wegetarian i wegan.


Glinkę należy połączyć z wodą mineralną/ hydrolatem. 


Można stosować ją w formie maseczki na twarz lub ciało. Ma też świetne właściwości myjące.
Dostępna jest w sklepach Organique w formie proszku/ gotowej maseczki z olejkami eterycznymi.
Jej przygotowywanie, nakładanie i zmywanie jest dosyć kłopotliwe, jednak efekty jej działania na mojej skórze są odczuwalne. Skóra jest odświeżona, nawilżona i wygładzona :)
Aktualizacja: Jeżeli nałożymy glinkę cienką warstwą efekt działania uzyskamy taki sam, a będzie ona łatwiejsza w zmywaniu.
Przygotowaną glinkę można przechowywać w zamkniętym pojemniczku w lodówce. Nie straci ona swoich właściwości.

10 komentarzy :

  1. uwielbiam takie papki:) robić, nakładać, kupować :)
    zawsze się czuję wtedy jak w spa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi się zawsze wydaje, że zmywanie tych papek z twarzy kosmetyczkom ze spa idzie o wiele łatwiej, sprawniej i przyjemniej ;) Mi sprawia to trudność, szczególnie przy glinkach. Kiedyś nałożyłam sobie maseczkę z glinką z Yves Rocher na włosy i tez było ciężko ją zmyć.

      Usuń
  2. Fajna sprawa, szkoda, że nie ma u mnie tego sklepu :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Super maseczka, zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak właśnie znalazłam Twój blog - wyszukując recenzję glinki ghassoul :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że ta krótka recenzja była przydatna ;)

      Usuń
  5. bardzo jestem ciekawa tej glinki, do tej pory próbowałam tylko zielonej i czerwonej :) gdzie można ją kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z tej powinnaś być zadowolona. Można ją kupić w sklepach Organique. W linku podaję listę adresów: http://www.organiquecosmetics.pl/pl/stores/Poland .

      Usuń
  6. jakbys mi jeszcze napisala, czy uzywasz jej wylacznie jako maski, czy tez do mycia itd bylabym wdzieczna :) tzn jakie zastosowania jej znalazlas;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używałam jej jako maski na twarz. Świetnie spisywała się też do mycia całego ciała :) Myślę, że można ją także zastosować na włosy, ale ja jeszcze nie próbowałam.

      Usuń