Instagram

piątek, 15 czerwca 2012

lody truskawkowo-śmietanowe

Są cudownie orzeźwiające i idealnie śmietankowe. Dokładnie takie, jakie chodziły za mną już od dłuższego czasu. Jednak w sklepach takich nie znalazłam. Do wyboru są zazwyczaj albo orzeźwiające sorbety owocowe, albo kremowe, słodkie, śmietanowe lody. Ja szukałam połączenia idealnego. Znalazłam :)
Właśnie się nimi rozkoszuję i Wam też polecam :)


Zainspirowałam się przepisem z mojej nowej książki kucharskiej :)


Zrobiłam lody z połowy podanej porcji i wyszło mi ich litr :)


Użyłam:
- o wiele mniej cukru niż w przepisie, bo truskawki, które rosną w moim ogrodzie są bardzo słodkie :) (ok.1 łyżka)
- o wiele więcej niż 150g truskawek (ok.250g)
- 2 łyżki miodu
- 250g przepysznej śmietany 18%. Kupiłam ją  w "Piotrze i Pawle" :)
- dodatkowe truskawki do dekoracji


W celu zagęszczenia konsystencji dodałam ok. 2 łyżek śmietanki 36%.


Lody spędziły w zamrażalniku całą noc :) Na najwyższej półce, żeby nie było im za zimno ;)


Pyszności :)

17 komentarzy :

  1. Hmm, czyli daję truskawki, cukier i śmietanę i już? I mam lody? bardzo prosty przepis! szkoda tylko że ja nie przepadam za lodami truskawkowymi ale szczerze, to u Ciebie wyglądają świetnie zwłaszcza te całe kawałki owoców, tak jak nie kupiłabym w sklepie nigdy lodów truskawkowych tak na te mam ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo wstrzymywałam się przed zrobieniem lodów w domu, bo myślałam, że wyjdą wodniste i niesmaczne. O, jak bardzo się myliłam :) Te moje, spokojnie mogą konkurować z lodami Grycan, Movenpick, czy Haagen-Dazs.
      Tak, to takie proste :)
      Można dodać przeróżne owoce :) Jakie tylko się chce. Ja na pewno będę eksperymentować, np. z borówkami amerykańskimi ;)

      Usuń
    2. Mmm z borówkami będą pyszne! No właśnie tak podejrzewam, że skoro owoce i śmietana to w sumie główne składniki to muszą być bardzo kremowe - a ja takie lody właśnie bardzo lubię :)

      Usuń
    3. Są bardziej w stylu sorbetu.

      Usuń
  2. Właśnie wczoraj kupiłam maliny na lody :-) Szkoda tylko że mrożone :( Ja niestety nie mam ogródka więc i truskawki nie za słodkie. Zrobiłaś mi straszny apetyt na takie lody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tych lodów możesz użyć malin świeżych, albo mrożonych :) Dodaj więcej miodu albo cukru i lody wyjdą równie smaczne :) a jeżeli dodasz jogurt zamiast śmietany otrzymasz wersję o mniejszej ilości kalorii :)

      Usuń
  3. Co to za fajna książeczka ? :) Smacznie wyglądają te lody :)

    OdpowiedzUsuń
  4. haha widze ze obie kochamy truskawki :D
    obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też kocham truskawki, pod każdą postacią! :) ostatnio odkryłam sorbet z truskawek grycana, jest najlepszy na świecie. takie hand made lody też są super, o ile się je umie zrobić :))) spróbuję z twojego przepisu, zobaczymy ja kwyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Och, niaaaaaaaaam! Fajnie, że dałaś przepis, na pewno go kiedyś wykorzystam ;D Super blog.

    Przy okazji serdecznie zapraszam do nas:
    kwitnacy-kwiat.blogspot.com

    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj też zrobiłam lody truskawkowe :) Tylko ja dodaję jogurt grecki lub naturalny i syrop z szyszki ;) Wychodzi pyszota, a mniej tłuszczu i cukru co w kupnych.Poza tym ostatnio oglądałam program Bosackiej o lodach i się przeraziłam co CI producenci do nich ładują ;( A w domu zawsze świeże i skład znany! Smacznego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) miło widzieć Cię u mnie :) nie słyszałam jeszcze o syropie z szyszki ;) Napiszesz coś więcej ? :)

      Usuń
  8. srodek nocy a Ty m i robisz ochote na takie pyszne lody...mam sporo truskawek w lodowce - juz wiem co z nimi jutro zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smacznie wyglądają :) Ja ostatnio dostałam małe foremki do sorbetów, więc pewnie latem będę się nimi zajadać :)

    OdpowiedzUsuń