Instagram

sobota, 6 kwietnia 2013

moja aktualna kolekcja herbat

Uwielbiam herbatę. Pijam ją kilka razy dziennie codziennie :) Kawa mogłaby dla mnie nie istnieć ;)


O herbatach firmy Twinings pisałam już wielokrotnie. Lubię zarówno te sypane, jak i w torebkach.
Herbaty Clipper również zasługują na uwagę. Moja ulubiona to:
Green tea with Echinacea, o smaku cytrusów.


Krakowski Kredens ma przynajmniej jedną herbatę, którą na pewno warto spróbować. Jest to ta przedstawiona na zdjęciu powyżej. Charakteryzują ją bardzo mocno zwinięte listki, które po zaparzeniu wielokrotnie zwiększają swoją objętość, przez co herbata jest bardzo wydajna.


Herbaty Bunting Tee kupuję w Niemczech. W Polsce są czasami dostępne w TK Maxx. Nie obraziłabym się gdyby przywożono mi je wprost do domu pełnymi po brzegi ciężarówkami ;)


W mojej kolekcji znajduje się jeszcze wiele innych rodzajów herbat. Przechowuję je w różnego rodzaju puszkach. Znajdziemy tu zarówno herbaty czarne, białe, zielone, jak i czerwone :) Aromatyzowane lub nie. Zdarza się, że kupuję herbaty w herbaciarniach: Tea Club i Czas na herbatę.
Kolekcja jak widać jest dość duża. Jeżeli jesteście ciekawi jeszcze innych lubianych przeze mnie herbat, to zapraszam tutaj (klik,klik :) Herbaty wypisane są na końcu :)

Informacje dla osób na diecie bezglutenowej:

 

Niestety większość przedstawionych przeze mnie herbat, głównie tych aromatyzowanych, zawiera w swym składzie śladowe ilości glutenu. Mimo zapewnień producenta, że tak nie jest (mam na myśli aromatyzowane herbaty Twinings). 
Gluten znajduje się w herbatach, ponieważ jest dobrym nośnikiem dla dodawanych do nich aromatów.
Trudno jest znaleźć herbaty aromatyzowane z przekreślonym kłosem. W Polsce posiadają go tylko herbatki Bobovita.
Jeżeli chodzi o inne herbaty, to na pewno glutenu nie zawiera zielona herbata Greenfield. Takie oznaczenie znalazłam w niemieckim Realu. Piję ją codziennie rano i nic mi nie jest.
Będę jeszcze szukać innych bezglutenowych herbat. Jednak myślę, że będę wybierać już tylko wśród herbat bez dodatków.


Jakie herbaty pijecie najchętniej ?

8 komentarzy :

  1. Kolekcja hebrat - mega. Ja rownież rozkochałam się w herbatach Twinings :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, ze herbat Twinings nie piłam więc czas spróbować ;) polecam tez herbaty Ronnefeldt'a. Są bardzo wyraźne w smaku i najlepsze jakie do tej pory piłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie kupiłaś Twiningsy w puszce? :O szczególnie interesuje mnie darjeeling i gunpowder green tea

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W almie :) ale akurat gunpowder nie polecam jakoś szczególnie

      Usuń
  4. No, no pokaźna kolekcja :),ja herbatę pijam rzadko,w szafce u mnie stoi pu-erh ,herbata zielona i rumianek ,za to uwielbiam kawę pod każda postacią !Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie zaciekawiła herbatka z BoboVity jabłko z melisą :) na pewno się za nią rozejrzę :)

    OdpowiedzUsuń