Instagram

czwartek, 19 lipca 2012

olejki pod prysznic

Olejki są bardzo popularne. Obecnie dużo osób myje i nawilża olejkami włosy, skórę twarzy i ciała.
Uwielbiam używać olejków. Zastąpiły mi tradycyjne żele pod prysznic :)


Moim ulubieńcem jest ten z firmy Eucerin:
  • przeznaczony jest do skóry wrażliwej i rzeczywiście nie podrażnia, wręcz koi
  • nawilża, dzięki czemu o wiele rzadziej stosuję dodatkowo balsamy
  • dzięki pH5 bardzo dobrze radzi sobie z krostami, które pojawiają się na plecach
  • posiada praktyczne, duże opakowanie z pompką
  • według mnie ma przyjemny zapach i konsystencję
  • można go kupić tylko w aptekach
  • Ma bardzo dobry skład (chociaż wiem, że niektórzy nie lubią BHT w składzie kosmetyków). Ja jednak wiem, że produkt został przetestowany i stosowany zgodnie z przeznaczeniem w rozsądnych ilościach nie przyniesie szkody mojemu organizmowi :) 

Ostatnio miałam okazję używać olejku z firmy Nivea. Postanowiłam je ze sobą porównać :)

Olejek pod prysznic Nivea:
  •  nie jest przeznaczony do skóry wrażliwej
  • nawilża, ale niedostatecznie, na pewno słabiej niż olejek z firmy Eucerin
  • nie jest podane jego pH, oznacza to, że jest wyższe/niższe od 5 ( pH5 jest optymalne dla skóry trądzikowej)
  • posiada opakowanie o połowę mniejsze, jest niepraktyczne, ponieważ za każdym razem musimy przechylać butelkę, co często powoduje jej wyślizgnięcie z rąk
  • ma niezbyt przyjemny zapach i rzadszą konsystencję przez co jest mniej wydajny (wydaje się być rozcieńczoną, uboższą wersją olejku Eucerin)
  • kiedy olejek Eucerin jest na promocji, to cena olejków za 200ml jest podobna
  • jest ogólnie dostępny w drogeriach
  • jest wyprodukowany również przez Beiersdorf w Niemczech
  • również trzeba go zużyć w przeciągu 12 M od otwarcia

  • Baza obu olejków jest podobna. Eucerin wzbogacony jest o składniki łagodzące.


W drogeriach można też spotkać żele z oliwką pod prysznic, ale one mają zupełnie inny skład niż olejki :)


Bazę tego żelu z Lirene stanowi woda i SLS. W składzie pojawia się też parafina i silikony. Tego typu żele z olejkami nie nawilżają dobrze skóry i mają gorsze właściwości niż olejki.


Używacie olejków pod prysznic? Które są Waszymi ulubieńcami?

18 komentarzy :

  1. tez lubie takie olejki :0
    aleksandra-fortuna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. tez uwielbiam olejki najczesciej kupuje ten wlasnie z Nivea a ostatnio kupilam ten i Isany :) olejki sa super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. olejek z Isany jest chyba bardzo podobny do tego z Nivea

      Usuń
  3. zastawiałam się nad kupnem tego z Nivea :>
    Byłoby mi miło jeślibyś odwiedziła mojego nowego bloga i zostawiła ślad po sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli Nivea byłby w promocji to tak. Jeśli jednak byłby w normalnej cenie, to radziłabym zainwestować w Eucerin, którego cena po obniżce waha się między 28 a 38 zł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Olejki stosuję ale jeszcze ich nie używałam do mycia ciała. Olejek z Eucerin mnie zainteresował, firmę bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś stosowałam olejek do kąpieli tutti-frutti;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z Eucerin zdecydowanie wolę kosmetyki do ciała niż do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety jego bazę stanowi SLS a nie prawdziwe olejki

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kupiłam w tym tygodniu olejek z Isany. Pewnie niedługo też go zrecenzuję =)

    OdpowiedzUsuń
  10. Eucerinu nie znam, ale Isanę z Nivea mam zamiar niebawem porównawczo zrecenzować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdybym miała zamieniać Eucerin, to szukałabym raczej wśród marek aptecznych. Jednak te produkty są najodpowiedniejsze dla skóry wrażliwej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jak skończę mój żel pod prysznic to muszę sięgnąć po olejek Eucerin :)

    OdpowiedzUsuń
  13. a ja nie znoszę uczucia olejku na rękach;P

    OdpowiedzUsuń
  14. Używałam tego olejku z nivea, całkiem fajny. Testowałam też z L'occitane z migdałami, który był gęstszy i w miarę dobrze nawilżał.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kosmetyki L'occitane zawsze zachęcają mnie do kupna swoimi dobrymi opiniami, pięknymi zapachami, ślicznymi opakowaniami oraz dobrymi składami, ale ich cena sprawia, że jak na razie je omijam i decyduję się na tańszy polski odpowiednik, np. z firmy Organique :)

    OdpowiedzUsuń